Factor in the decision to purchase concert again of Audiences in Bangkok Metropolitan Area and Perimeter

ปิยะธิดา ยอดที่รัก, กิตติพันธ์ คงสวัสดิ์เกียรติ์, ไกรชิต สุตะเมือง

Abstract


This research to purpose (1) to study the different types of personal factors include gender, age, marital status, level of education and occupation that affect in the decision to purchase concert again of Audiences (2) to study the relationship of the marketing mix consisting of place to buy tickets correlated with decision to purchase concert again of Audiences (3) to study the relationship of other factors factors include Brand Image, Brand Royalty and Trust are associated with decisions to purchase concert again of Audiences.
The statistics used to analyze the data in this study were percentage , mean , standard deviation, t - test F - Test and Multiple Regression Analysis (MRA). The sample used in this research is that consumers who live in Bangkok and Nearby, that have to watched concert before by 400 people to collect data.
The results showed that: (1) different types of personal factors influence to decision to purchase concert again of Audiences are different with statistically significant. (2) the relationship of the marketing mix are correlated with the decision to purchase concert again of Audiences are statistically significant. (3) the relationship of other factors are associated with the decision to purchase concert again of Audiences are statistically significant.

Keywords


concert, Factor in the decision, purchase concert again

Full Text:

PDF

References


กัลยา วานิชย์บัญชา. (2544). การวิเคราะห์สถิติ : สถิติเพื่อการตัดสินใจ. พิมพ์ครั้งที่ 5. กรุงเทพฯ: โรงพิมพ์จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.

(2546). การใช้ SPSS for Windows ในการวิเคราะห์ข้อมูล ฉบับปรับปรุงใหม่. กรุงเทพฯ:

ธรรมสาร

กริช สินประเสริฐกูล (2550). ปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการศูนย์ซ่อมรถยนต์ในเขตกรุงเทพมหานคร.สารนิพนธ์ บธ.ม. (บริหารธุรกิจ สำหรับผู้บริหาร). ชลบุรี :

บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยบูรพา : ถ่ายเอกสาร

ดิฐวัฒน์ ธิปัตดี (2551). วิจัยเรื่องปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความจงรักภักดีในตราสินค้าน้ำดื่มบรรจุขวดตราสิงห์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร. สารนิพนธ์ บธ.ม. กรุงเทพ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ

ธีรพงษ์ เที่ยงสมพงษ์ (2551).โมเดลเชิงสาเหตุของความจงรักภักดีต่อการใช้บริการสถานีบริการน้ำมันของลูกค้าในเขตกรุงเทพมหานคร. สารนิพนธ์ บธ.ม. (การตลาด) กรุงเทพ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ

ธีรวิทย์ ฉายภมร (2544) ภาพลักษณ์ ความพึงพอใจและความภักดีของผู้บริโภคที่มีต่อร้านค้าปลีกสมัยใหม่. วิทยานิพนธ์ กรุงเทพฯ : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย

เสรี วงษ์มณฑา. (2540).ครบเครื่องเรื่องการสื่อสารการตลาด กรุงเทพฯ : วิสิทธิ์พัฒนา.

(2542). กลยุทธ์การตลาด : การวางแผนการตลาด. กรุงเทพฯ: ธีระฟิลม์และไซเท็กซ์.

(2542). การวิเคราะห์พฤติกรรมผู้บริโภค. กรุงเทพมหานคร: สำนักพิมพ์ธีระฟิล์ม และไซเท็กซ์.

ศิริพงษ์ จีนะบุญเรือง. 2542. ความสัมพันธ์ของการรับรู้ราคา ตรายี่ห้อและการรับรู้อิทธิพลของผู้อื่นกับความเต็มใจซื้อเสื้อผ้ามีตรายี่ห้อของผู้บริโภค. เชียงใหม่: ค้นคว้าแบบอิสระปริญญาวิทยาศาสตร์มหาบัณฑิตสาขาวิชาจิตวิทยาอุตสาหกรรมและองค์การมหาวิทยาลัยเชียงใหม่.

Aydin, S. & Ozer, G. (2005). The analysis of antecedents of customer loyalty in the Turkish mobile telecommunication market. European Journal of Marketing, 39 (7/8), 910-925.

Assael H. (1987) Consumer Behavior and Marketing Action, Boston: Kent Publishing Company

Bourdeau, Brian Leigh, "A New Examination of Service Loyalty: Identification of the Antecedents and Outcomes of an Attitudinal Loyalty Framework" (2005). Electronic Theses, Treatises and Dissertations. Paper 3485.

Giddens N., 2002. Ag Decision Marker [Photocopied]. Iowa: Iowa State University.

Kotler, Philip. การจัดการการตลาด ฉบับเอเชีย. แปลโดยอุทิส ศิริวรรณ. กรุงเทพมหานคร: เพียร์สัน เอ็ดดูเคชั่น อินโดไชน่า, 2007

Kohli, & Harich, and Leuthesser (2005) Creating Brand Identity: A Study of Evaluation of New Brand Names)

Kotler, Philip and others (2003). Marketing Management : An Asian Perspective. Singapore : Prentice- Hall.

Morgan, R., & Shelby, H. (1994). “The Commitment –trust theory of Relationship Marketing. Journal of Marketing, 3(July), 20-38.

Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (1994). Consumer behavior (5th ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.