Integrated Marketing Communication factors effect decision making on HomePro Services selection in Bangkok Metropolitan Area

สุจิตรา ศรีเมืองบุญ, ไกรชิต สุตะเมือง, กิตติพันธ์ คงสวัสดิ์เกียรติ

Abstract


This quantitative research is conducted for the following purposes: (1) to study the differences in personal factors that affect the decision making to purchase products from HomePro (2) to study the relationship between Integrated Marketing Communication (IMC) factors effect decision making onHomePro Services that affect the decision making to purchase products from HomePro (3) to study the relationship between other factors that affect the decision making to purchase products from HomePro. This research is aimed to study Integrated Marketing Communication (IMC) factors that affect the decision making process of target group in Bangkok Metropolitan Region by personal factors in order to shop at HomePro. 400 questionnaires were distributed to samples to collect data during the survey. The data analysis and data processing are done with the use of computer programs with the following functions: t-Test, F-Test (ONE-way ANOVA), analysis of Linear Regression and Multiple Regression Analysis (MRA) test a Level of Significance 0.05.
The results showed that the majority of consumers that shop at HomePro are male with a bachelor degree that get married, and are in the age group of 40-49 years. Mostly they are employees in private company with the average monthly personal income of 15,000-20,000 Baht. The result for Integrated Marketing Communication factors that affect consumer’s decision to purchase products revealed that HomePro’s reputation is widely accepted. Another factor that drawn customer to repeat buying from HomePro is that they provide wide range of products to serve and satisfy customer’s need and want.
Researchers have recommended entrepreneur to use this research data as a guide for marketing mix for the right target group as well as to apply research result in term of Integrated Marketing Communication (IMC) factors to their marketing strategies to attract the customers effectively to shop at HomePro which in turn are a competitive advantage.

Keywords


IMC,Decision , HomePro

Full Text:

PDF

References


เกล้ากมล สุริยันต์. (2554). การสื่อสารทางการตลาดแบบบูรณาการ และความ พึง พอใจที่มีผลต่อความจงรักภักดีต่อตราสินค้าเครื่องสำอางค์แบรนด์ ETUDE HOUSE ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร: วารสารนิพนธ์บริหารธุรกิจ มหาบัณฑิตมหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ.

ฉัตยาพร เสมอใจ และ มัทนียา สมมิ. (2545). พฤติกรรมผู้บริโภค. กรุงเทพมหานคร : สำนักพิมพ์เอ็กเปอร์เน็ท จำกัด

-----------------. (2549). การบริหารการตลาด. กรุงเทพมหานคร : ซีเอ็ดยูเคชั่น.

ชื่นจิตต์ แจ้งเจนกิจ. (2546). กลยุทธ์การสื่อสารการตลาด. กรุงเทพมหานคร : เลิฟแอนด์ ลิฟ.

ดารา ทีปะปาล. (2541). กลยุทธ์การสื่อสาร

การตลาด. กรุงเทพมหานคร : อมรการพิมพ์.

ธนาพงศ์สิงห์วนาวงศ์ .(2556). ปัจจัยที่มีผลต่อการรับรู้ตราสินค้าสีโจตันของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล :วารสารการเงินการลงทุนการตลาดและการบริหารธุรกิจปีที่ 3 ฉบับที่ 1 (มกราคม-มีนาคม2556)

นารีรัตน์ฟักเฟื่องบุญ. (2554).ปัจจัยทาง

การตลาดที่มีผลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าของผู้บริโภค ในศูนย์จำหน่ายเอส.บี.ดีไซด์ สแควร์ ในกรุงเทพมหานคร : มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ

โพสต์ทูเดย์. วัสดุก่อสร้าง-ตกแต่งบ้านแนวโน้มสดใส.สืบค้นวันที่ 1 พฤษภาคม 2556 จากwww.posttoday.com

วิชชุตา จอมดวง. (2550).ปัจจัยส่วนประสม

การตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อวัสดุและอุปกรณ์ก่อสร้างของผู้บริโภคในอำเภอเถิน จังหวัดลำปาง. การค้นคว้าแบบอิสระบริหารธุรกิจ

มหาบัณฑิต มหาวิทยาลัยเชียงใหม่.

ศรัณย์พรนัทธี ปัจจัยทีมีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ประตูพี.วี.ซี.ในเขตกรุงเทพมหานคร

ศศิประภาชัยประสิทธิ์. (2555).การสื่อสารทางการตลาดแบบบูรณาการ (IMC) ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์นั่งขนาดเล็ก (City Car) ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร. วารสารบริหารธุรกิจเทคโนโลยีมหานคร

ศิริวรรณ เสรีรัตน์; และคณะ. (2541). การบริหารการตลาดยุคใหม่ ฉบับปรับปรุงใหม่ล่าสุด.กรุงเทพฯ: ธีระฟิล์มและไซเท็กซ์

ศศิประภาชัยประสิทธิ์ และอชิรญาอินเงิน.

(2555). การสื่อสารทางการตลาดแบบบูรณาการ (IMC) ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์นั่งขนาดเล็ก (City Car) ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร : วารสารบริหารธุรกิจเทคโนโลยีมหานคร

สุณีรัตน์ จิรเกรียงไกร. (2551). การรับรู้การสื่อสารทางการตลาดของผู้บริโภคที่มีผลต่อ

กระบวนการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เวชสาอางในร้านขายยาในกรุงเทพมหานคร. สารนิพนธ์ บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต,มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ

สุกัญญาตั้งตรงสิทธิ์.(2550). ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าของร้านค้าวัสดุก่อสร้าง กรณีศึกษาร้านค้าวัสดุก่อสร้างที่ตั้งอยู่ถนนเส้นทางโรจนะในจังหวัดพระนครศรีอยุธยา

เสรี วงษ์มณฑา. (2540). ครบเครื่องเรื่องการสื่อสารการตลาด. กรุงเทพฯ: วิสพัฒนาการพิมพ์.

อรวรรณ เจริญจิตรกรรม. (2549). การสื่อสารการตลาด (IMC) การรับรู้สื่อโฆษณา

ประชาสัมพันธ์และปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ที่มีผลต่อพฤติกรรมผู้บริโภคของห้างสรรพสินค้าเซ็นทรัล ในเขตกรุงเทพมหานคร. สารนิพนธ์.บธ.ม.(การตลาด). กรุงเทพฯ: บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ.

อดุลย์ จาตุรงคกุล.(2539). พฤติกรรมผู้บริโภค.กรุงเทพฯ : คณะพาณิชยศาสตร์และการบัญชี มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์