The Development of e-Learning for Introduction of Microeconomics: Price determination and quantitative output in market

วัชรินทร์ รักวิเศษ, นิตยา สำเร็จผล, ปราวีณยา สุวรรณณัฐโชติ

Abstract


The objectives of this study were to develop e-Learning courseware for Introduction of Microeconomics course to meet the efficiency level 80/80 and to compare the students achievement before and after taking this e-Learning courseware. The e-Learning courseware content was a topic of “Determination of prices and outputs in the market” and validated by six experts. Moodle LMS was used in this study. The purposive samples were 30 freshly students in Business program from Faculty of Business, Rajamangala University of Technology Krungthep. The research instruments were learning achievement test and e-Learning courseware assessment. Data analyzed by using mean, standard deviation, t-Test dependent.
The study found that the quality and teaching technique of the e-Learning in the topic of “Determination of prices and outputs in the market” was in good standard ( = 4). The efficiency of e-Learning in the topic of “Determination of prices and outputs in the market” was 86.81/82.47 which was higher than 80/80. Students posttest score showed significantly higher than pretest score at the level of .05.

Keywords


E-Learning, Introduction of Microeconomics

Full Text:

PDF

References


คณะกรรมการการศึกษาแห่งชาติ, สำนักงาน. พระราชบัญญัติการศึกษาแห่งชาติ พุทธศักราช 2542 แก้ไขเพิ่มเติม (ฉบับที่ 2) พุทธศักราช 2545. กรุงเทพมหานคร : สำนักงานคณะกรรมการการศึกษาแห่งชาติ, 2545.

“ความหมายของ e-Learning” [ออนไลน์] เข้าถึงได้จาก

http://patumariya.multiply.com/ reviews/item/2 .(วันที่สืบค้น 11 พฤศจิกายน 2552).

ใจทิพย์ ณ สงขลา. 2542. “การสอนผ่านเครือข่ายเวิลด์ไวด์เว็บ”. วารสารครุศาสตร์.

(มีนาคม-มิถุนายน) : 18-28.

บูรชัย ศิริมหาสาคร. 2545. แผนการสอนที่เน้นผู้เรียนเป็นศูนย์กลาง. กรุงเทพฯ : บุ๊ค พอยท์.

ประคอง กรรณสูต. สถิติเพื่อการวิจัยทางพฤติกรรมศาสตร์. กรุงเทพฯ: ศูนย์หนังสือแห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2542.

ปรัชญนันท์ นิลสุข. 2547. “อีเลิร์นนิ่ง (e-Learning)” วารสารวิทยบริการ. 15, 2-3

(พฤษภาคม-ธันวาคม) : 1-16.

Bloom, Benjamin S. 1971. Mastery learning : theory and Practice. New York ; Holt, Rinehart and Winston.

Carroll, John B. 1963. A Model of School Learning.

Teachers College Record, 64 (May), 723-733.