The Development of e-Learning for Introduction of Microeconomics: Price determination and quantitative output in market
Abstract
The study found that the quality and teaching technique of the e-Learning in the topic of “Determination of prices and outputs in the market” was in good standard ( = 4). The efficiency of e-Learning in the topic of “Determination of prices and outputs in the market” was 86.81/82.47 which was higher than 80/80. Students posttest score showed significantly higher than pretest score at the level of .05.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
คณะกรรมการการศึกษาแห่งชาติ, สำนักงาน. พระราชบัญญัติการศึกษาแห่งชาติ พุทธศักราช 2542 แก้ไขเพิ่มเติม (ฉบับที่ 2) พุทธศักราช 2545. กรุงเทพมหานคร : สำนักงานคณะกรรมการการศึกษาแห่งชาติ, 2545.
“ความหมายของ e-Learning” [ออนไลน์] เข้าถึงได้จาก
http://patumariya.multiply.com/ reviews/item/2 .(วันที่สืบค้น 11 พฤศจิกายน 2552).
ใจทิพย์ ณ สงขลา. 2542. “การสอนผ่านเครือข่ายเวิลด์ไวด์เว็บ”. วารสารครุศาสตร์.
(มีนาคม-มิถุนายน) : 18-28.
บูรชัย ศิริมหาสาคร. 2545. แผนการสอนที่เน้นผู้เรียนเป็นศูนย์กลาง. กรุงเทพฯ : บุ๊ค พอยท์.
ประคอง กรรณสูต. สถิติเพื่อการวิจัยทางพฤติกรรมศาสตร์. กรุงเทพฯ: ศูนย์หนังสือแห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2542.
ปรัชญนันท์ นิลสุข. 2547. “อีเลิร์นนิ่ง (e-Learning)” วารสารวิทยบริการ. 15, 2-3
(พฤษภาคม-ธันวาคม) : 1-16.
Bloom, Benjamin S. 1971. Mastery learning : theory and Practice. New York ; Holt, Rinehart and Winston.
Carroll, John B. 1963. A Model of School Learning.
Teachers College Record, 64 (May), 723-733.