Computer – Assisted Instruction onRegistration of Condominium andJuristic for Condominium

หัช อินสุวรรณ์

Abstract


The purposes of this research were : (1) To Development and find out quality of computer assisted instruction on registration of condominium and juristic for condominium. (2) To determine efficiency of computer assisted instruction on registration of condominium and juristic for condominium. (3) To compare learning achievement before and after learning by using computer assisted instruction on registration of condominium and juristic for condominium. The sample of this study consisted of 20 employees the legal and land department for the year 2555 of national housing for personnel.
The instrument used for study were computer assisted instruction on registration of condominium and juristic for condominium, quality evaluation from and. 4 choice 30 items achievement test wish index of congruence equal 1 for all items, difficulty level between 0.50 to 0.80, the discrimination ranging from .0.20 to 0.60, and reliability at 0.92.
The result of the study ware as follow (1) Revealed that the content quality of the Computer-Assisted Instruction to reproduce the content quality was at good level ( = 4.63) and the media production techniques aspect was at good level ( = 4.44) (2) The efficiency E1/E2 = 82.33/87.33 which met the criteria not less than 80/80 (3) The other result also indicated that achievement of the students after learning with computer assisted instruction on registration of condominium and juristic for condominium. was significantly higher than before learning at 0.05.

Keywords


Computer-assisted instruction, registration of the condominium, juristic for condominium.

Full Text:

PDF

References


กระทรวงการพัฒนาสังคมและความมั่นคงของมนุษย์. ความรู้ทั่วไปเกี่ยวกับนิติบุคคลอาคารชุด. การเคหะแห่งชาติ. กรุงเทพมหานคร, 2552.

กระทรวงการพัฒนาสังคมและความมั่นคงของมนุษย์. ความรู้ทั่วไปเกี่ยวกับนิติบุคคลอาคารชุด. การเคหะแห่งชาติ. กรุงเทพมหานคร, 2552.

เกรียงไกร สุขพลอย. บทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนเพื่อการทบทวน วิชาอุปกรณ์อิเล็กทรอนิกส์และวงจร เรื่อง ทรานซิสเตอร์. วิทยานิพนธ์ปริญญาโท. สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง, กรุงเทพมหานคร, 2554

ดุสิต พันธุพฤกษ์. การพัฒนาบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน วิชาชีววิทยา ว 401 เรื่องการย่อยอาหารของคน.” วิทยานิพนธ์วิทยาศาสตร์มหาบัณฑิต สาขาวิชาการศึกษา วิทยาศาสตร์ บัณฑิตวิทยาลัย, สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง. กรุงเทพมหานคร, 2544.

นารี ศัพท์ทานนท์. 2552. การพัฒนาบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน กลุ่มสาระการเรียนรู้คณิตศาสตร์ เรื่องการหารทศนิยม ชั้นมัธยมปีศึกษาปีที่ 6. มหาวิทยาลัยราชภัฎอุบลราชธานี, อุบลราชธานี.

นงเยาว์ วรรณเลิศ. การพัฒนาบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน กลุ่มสาระการเรียนรู้คณิตศาสตร์ เรื่องการหารทศนิยม ชั้นมัธยมปีศึกษาปีที่ 6. มหาวิทยาลัยราชภัฎอุบลราชธานี,อุบลราชธานี, 2552.

ศราวุธ ขาขุนทด. การพัฒนาบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนรูปแบบการจำลอง เรื่องพื้นฐานงานเชื่อมแก๊ส วิชางานเชื่อมและโลหะแผ่นเบื้องต้น ระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพ. มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา, นครราชสีมา, 2551.

เอกภูมิ ชูนิตย์. การพัฒนาบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน เรื่อง ทวีปเอเชีย ที่สรุปบทเรียนด้วยแผนที่ความคิดสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2. มหาวิทยาลัยศิลปากร, กรุงเทพมหานคร, 2553

สัมพันธ์ ดวงมา. บทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนเพื่อพัฒนาความรู้สึกเชิงปริภูมิ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6. วิทยานิพนธ์ปริญญาโท. มหาวิทยาลัยราชภัฏอุตรดิตถ์, อุตรดิตถ์, 2552.

Bloom B.S. Human Characteristics and School Learning. New York : McGraw - Hill Book Company, 1976.