Computer-Assisted Instruction on Starting Motor
Abstract
The instruments used for the study were ; 1) Computer-Assisted Instruction on Starting Motor, 2) quality evaluation form , 3) the multiple choice achievement test consisted of 30 items, having the degree of difficulty between 0.20-0.80, the degree of discrimination between 0.20-0.40 and the reliability coefficient of 0.66
The result of the study revealed that Computer-Assisted Instruction on Starting Motor had the efficiency E1:E2 = 80.50:81.00 which met the criteria at 80:80. The result also indicated that the achievement of the students after learning with Computer-Assisted Instruction on Starting Motor was significantly higher than prior to learning with Computer-Assisted on Starting Motor at 0.05.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
พิเชฐ เขียวสีม่วง. 2546. บทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนเรื่องปั๊มน้ำมันเชื้อเพลิง. วิทยานิพนธ์ ปริญญาครุศาสตร์อุตสาหกรรมมหาบัณฑิต. บัณฑิตวิทยาลัย.สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
กุล อักษรนู. 2543. การสร้างบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนวิชาทฤษฎีวงจรดิจิตอล 1 เรื่องโลจิกไดอะแกรม. วิทยานิพนธ์ ปริญญาครุศาสตร์อุตสาหกรรมมหาบัณฑิต สาขาเทคโนโลยีการศึกษาทางกาอาชีวะและเทคนิคศึกษาบัณฑิตวิทยาลัย,สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง.
วรรณา ไชยวิโน. 2552. “การพัฒนาคอมพิวเตอร์ช่วยสอนเรื่องปริมาตรโดยใช้ปริพันธ์สามชั้น” วารสาร วิจัยมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ. ปีที่ 3, ฉบับที่ 2 กรกฏาคม-ธันวาคม 2552. หน้าที่ 22-28.
ชัยยงค์ พรหมวงค์. 2534. ชุดการสอนระดับประถมศึกษา.กรุงเทพฯ: มหาวิทยาลัย สุโขทัยธรรมาธิราช.