Consumers Behavior for Ready to Drink Fruit Juice of Consumers in Bangkok

วิจิตรา ประเสริฐธรรม

Abstract


The objectives of this research were 1. to study personal characteristics of ready to drink fruit juice consumers in Bangkok. 2. to study consumers behavior and the marketing mixs of ready to drink fruit juice consumers in Bangkok and 3. to study the personal characteristics affecting consumers behavior and the marketing mixs of ready to drink fruit juice.
The result of this study found that the majority of samples were female with 21-30 years of age, holding a Bachelor degree, working contracting with monthly income 15,001-20,000 Baht. Mostly buying Malee brand, orange juice favor, taste motivation, buying between 10-30 Baht at the convenience store between 13.00-16.00 am. And the mostly marketing promotion was media and buy by themselves.
The consumers behavior found that the consumers whose were different in gender, career and income had different in taste. The consumers whose were different in age, career, education and income had different in motivation. The consumers whose were different in gender, age and career had different in purchase influence. The consumers whose were different in income had different in the time of purchase and how to buy. The marketing mixs found that the consumers whose were different in gender, age, career and income had different in brand factor. The consumers whose were different in age, career, education and income had different in price factor. The consumers whose were different in age, education and income had different in place factor. The consumers whose were different in gender had different in marketing promotion factor.

Full Text:

PDF

References


. กัลยา วานิชย์บัญชา. 2548 สถิติสำหรับงานวิจัย. พิมพ์ครั้งที่ 1 โรงพิมพ์แห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยกรุงเทพฯ.

. เกษกนก จันทร์สกาวรัตน์ และคณะ. 2543 ทัศนคติและพฤติกรรมการบริโภคน้ำผลไม้พร้อมดื่มของคนวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร

. กุมุทินี พัววิบูลย์กิจ. พฤติกรรมการซื้อน้ำผลไม้พร้อมดื่ม 100 เปอร์เซนต์บรรจุกล่องของผู้บริโภค ในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่.

. จรัล ปิตวิวัฒนานนท์ และคณะ. 2540. ปัจจัยทางส่วนผสมทางการตลาดและปัจจัยส่วนบุคคลต่อพฤติกรรมการซื้อน้ำผลไม้พร้อมดื่มผสม วิตามิน A-B-C

. ชูศรี วงศ์รัตนะ. 2541. เทคนิคการใช้สถิติเพื่อการวิจัย. พิมพ์ครั้งที่ 7. เทพเนรมิต การพิมพ์. กรุงเทพฯ.

. บุญชม ศรีสะอาด. 2532. วิธีการทางสถิติสำหรับการวิจัย. มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒประสานมิตร.กรุงเทพฯ.

. บุญชู ทองเจริญพูลพร และคณะ. 2537. ศึกษาพฤติกรรมการเลือกซื้อน้ำผลไม้พร้อมดื่มของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล

. วรรณวิษา ศรีรัตนะ และวิศิษฐ์ ลิ้มสมบุญชัย. 2553. ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อน้ำส้มพร้อมดื่ม 100 เปอร์เซนต์ของผู้บริโภค บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์

. วิภาวดี สุริโย. 2547. ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อน้ำผัก-น้ำผลไม้พร้อมดื่มของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์.

. ศิริวรรณ เสรีรัตน์. 2538. พฤติกรรมผู้บริโภค. กรุงเทพมหานคร: วิสิทธ์พัฒนา.

. ศิริวรรณ เสรีรัตน์ และคณะ. 2541. การบริหารการตลาด. กรุงเทพฯ : พัฒนาศึกษา