Factors influencing the decision to buy branded garments Thailand domestic Production of consumer in Bangkok

จงรัก ใจโต

Abstract


This study aimed to study the behavior of clothing. To purchase decisions Thailand garments branded with the influence of market factors and psychological factors of consumer personal factors are different. To study the relationship between market factors and psychological factors on the decision to buy garments branded consumer Thailand, by the Survey Research. The population is consumer garments in Bangkok. A sample of 384 randomly selected people accidentally. The results were as follow found Consumer behavior, colorful clothes. Style suits the personality Good value for the texture and design with modern fashion. Consumers who have a different sexual decision making, taking into account market factors are different and consumers with gender, age, occupation and monthly income of the different decision making by taking into account the different psychological factors .For marketing factors and psychological factors all variables are positively correlated with the decision to buy clothes. Statistical significance was 0.05.

Keywords


Factors, Purchasing Decision Making of Thai Brand Clothes

Full Text:

PDF

References


จันทร์เพ็ญ ผิวบาง. ปัจจัยประกอบในการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าสำเร็จรูปของกลุ่มนักเรียน นักศึกษา ในเขตอำเภอพระนครศรีอยุธยา.วิทยานิพนธ์ ปริญญาบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตมหาวิทยาลัราชภัฎวไลยอลงกรณ์ในพระบรมราชูปถัมภ์, 2548.

เพชรรัตน์ วิริยะสืบพงศ์. อิทธิพลของความเชื่อด้านวัฒนธรรม เจตคติการบริโภคและการรับรู้ภาพลักษณ์เสื้อผ้าต่อความตั้งใจซื้อเสื้อผ้าที่ผลิตในประเทศของวัยรุ่นไทย.ปรัชญาดุษฎีบัณฑิต (บริหารธุรกิจ). มหาวิทยาลัยรามคำแหง, 2550.

จักรมณฑ์ ผาสุกวนิช. โครงการศึกษาการพัฒนาขีดความสามารถในการแข่งขันของไทย.กรุงเทพมหานคร: สำนักงานพัฒนาการเศรษฐกิจและสังคมแห่งชาติ, 2546.

ธานินทร์ ศิลป์จารุ. การวิจัยและวิเคราะห์ข้อมูลทางสถิติด้วย SPSS.พิมพ์ครั้งที่ 11.กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์ เอส.อาร์.พริ้นติ้งแมสโปรดักส์ จำกัด, 2553.

สิทธิรักษ์ วิชัย. ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าสำเร็จรูปในตลาดนัดวันหยุด กรณีศึกษาตลาดนิกรธานี จังหวัดอุบลราชธานี. วิทยานิพนธ์ ปริญญาบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต มหาวิทยาลัยราชภัฎอุบลราชธานี, 2550.

สุมนา เวชโช. ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจ ซื้อเสื้อผ้าแบรนด์เนมของลูกค้าในห้างสรรพสินค้าเขตกรุงเทพมหานคร. ภาคนิพนธ์ปริญญาบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตมหาวิทยาลัราชภัฎธนบุรี, 2551.

ศิริวรรณ เสรีรัตน์, ศุภร เสรีรัตน์, ปริญ ลักษิตานนท์, องอาจปทะวานิช, ปณิศา มีจิดา, จิระวัฒน์ อนุวิชชานนท์ และอรทัย เลิศวรรณวิทย์. การบริหารการตลาดยุคใหม่ (ฉบับปรับปรุงใหม่).บริษัท ธรรมสาร จำกัด, 2552.