Packaging factors influencing the decision to buy a fruit (orange). Of consumers in Bangkok and its vicinity
Abstract
The sample used in this research is that consumers who live in Bangkok and Nearby 400 people to collect data.
The data analysis and processing by computer programs T-Test, F-Test (One-way ANOVA) and Multiple Regression Analysis: MRA at significance 0.05. The results showed that: Most consumers are female in the age group31-40 years, most are single, most of undergraduate to graduate with average monthly personal income from 10,001 to 20,000bahtand work as an employee of the company. And the results showed that packing Factors of Type Factors are interesting Influence consumer to decision to buy fruit (oranges) that are most important. Type of packaging (Sig. = 0.000), Image of packaging (Sig. = 0.004), source of manufacturer package(Sig. = 0.000), Cost(Sig. = 0.000),Product(Sig. = 0.003)Place of sale(Sig. = 0.722) and the promotion of marketing (Sig. = 0.000).
Researchers have suggested that the research data to help for business owners to development of the business to expand trade. And using the data to development of packaging a more modern look to the products. Meet the needs of consumers in Bangkok Metropolitan Area and nearby in the future.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
กมล ชัยวัฒน์. การโฆษณาและการส่งเสริมการตลาด. กรุงเทพ: แมคกรอชฮิล, 2551.
ธงชัย สันติวงษ์. พฤติกรรมผู้บริโภค
ทางการตลาด. กรุงเทพฯ: พิมพ์ครั้งที่ 10 กรุงเทพฯ : ประชุมช่าง, 2546.
นพพร ประยูรวงศ์. การศึกษาทัศนคติและพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อน้ำมันพืชของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร. วิทยานิพนธ์ปริญญาวารสารศาสตรมหาบัณฑิต, สาขาสื่อมวลชน มหาวิทยาลัยธรรมศาสตรมหาบัณฑิต, สาขาสื่อสารมวลชน, มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
กัลยา วานิชย์บัญชา. การวิเคราะห์สถิติเพื่อธุรกิจ: สถิติเพื่อการตัดสินใจทางธุรกิจ. พิมพ์ ครั้งที่1. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2538.
กัลยา วานิชย์บัญชา. การวิเคราะห์สถิติเพื่อการตัดสินใจ. พิมพ์ครั้งที่5. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539.
กัลยา วานิชย์บัญชา. การวิเคราะห์สถิติสาหรับการบริหารและวิจัย. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์ จุฬาลงกรณ์ มหาวิทยาลัย, 2545.
กัลยา วานิชย์บัญชา. การใช้ SPSS for Windows ในการวิเคราะห์ข้อมูล ฉบับปรับปรุงใหม่. กรุงเทพฯ: ธรรมสาร, 2546.
กัลยา ดารงศักดิ์. การเปรียบเทียบความคาดหวังและการรับรู้ในคุณภาพการบริการเพื่อ ประเมินระดับความพึงพอใจของผู้รับบริการ: กรณีศึกษาโรงพยาบาลวิภาวดี.สารนิพนธ์ บธ.ม. (การตลาด) กรุงเทพฯ: บัณฑิตวิทยาลัยมหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ. ถ่ายเอกสาร, 2544.
จำเนียร ช่วงโชติ. จิตวิทยาการเรียนรู้. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์ มหาวิทยาลัยรามคำแหง, 2515.
ชวลิต เหล่ารุ่งกาญจน์. ความพึงพอใจของลูกค้าต่อการให้บริการของธนาคารกรุงเทพ จำกัด(มหาชน): ศึกษาเฉพาะกรณีสาขาท่าม่วง จังหวัดกาญจนบุรี. กรุงเทพฯ: สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์, 2546.
อดุลย์ จาตุรงคกุล. พฤติกรรมผู้บริโภค. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์. (2543). พฤติกรรมผู้บริโภค. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2539.
อภินันท์ จันตะนี. วิธีวิจัยทางธุรกิจ: วิจัยเชิงปฏิบัติการธุรกิจ. พระนครศรีอยุธยา : คณะวิทยาการจัดการ สถาบันราชภัฏพระนครศรีอยุธยา, 2538.
สุกัญญา ฉัตรสมพร. พฤติกรรมการซื้อสินค้าและบริการซ้ำที่ร้านสะดวกในสถานีบริการน้ำมัน ปตท. ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร. สารนิพนธ์ บธ.ม. (การตลาด), 2546.
วีระพงษ์ เฉลิมจิระรัตน์. (2539). คุณภาพในงานบริการ. กรุงเทพฯ: บริษัทประชาชน, 2539.
วิเชียร เกศสิงห์. สถิติวิเคราะห์สาหรับการวิจัย. กรุงเทพฯ: โรงพิมพ์และทาปกเจริญผล, 2543.
ภาวิดา ดารงค์อติภา. (2549). ความคาดหวังและการรับรู้ต่อคุณภาพการบริการร้านทรูเคาเตอร์เซอร์วิส ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร. สารนิพนธ์ บธ.ม. (การตลาด) กรุงเทพฯ:บัณฑิตวิทยาลัยมหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ. ถ่ายเอกสาร, 2549.
Kotler, Philip and others. Marketing Management : An Asian Perspective. Singapore : Prentice- Hall, 2003.
Bourdeau, Brian Leigh, "A New Examination of Service Loyalty: Identification of the Antecedents and Outcomes of an Attitudinal Loyalty Framework" (2005). Electronic Theses, Treatises and Dissertations. Paper 3485.
Giddens N., 2002. Ag Decision Marker [Photocopied]. Iowa: Iowa State University.
Kohli, & Harich, and Leuthesser (2005) Creating Brand Identity: A Study of Evaluation of New Brand Names)
Morgan, R., & Shelby, H. “The Commitment –trust theory of Relationship Marketing. Journal of Marketing, 3(July), 20-38, 1994.
Millet, John D. Management in the Public-Service. New York: McGraw-hill Book Co, 1954.