Perception Factors to Quality Assurance of Lecturers and Staff in University A Case Study of : Rajamangala University of Technology Krungthep

ปิยธิดา สาโรวาท, ดร.ไกรชิต สุตะเมือง, ดร.กิตติพันธ์ คงสวัสดิ์เกียรติ

Abstract


This research aims to study the quantitative variables that affect the perception of the quality assurance personnel on campus. Including different types of personal factors. The relationship between the internal and external factors. The study of samples from within. Rajamangala University of Technology Krungthep The questionnaire consisted of 400 sets as a tool to collect information. Analysis of the data was used to collect data was a questionnaire. The statistics used in this analysis include t-Test, F-Test (ONE-way ANOVA) and analysis of media, multiple linear regression (Multiple Regression Analysis: MRA) using statistical software.
The results showed that the majority of respondents were female. In the age group 31-40 years, most will graduate with a bachelor's degree. Supporting work Office Staff Followed by academic staff. Most of the faculty The internal factors The overall quality assurance. Highest priority The external factors Monitoring and evaluation. Highest priority
Researchers have suggested that the University of Technology. The research study on perceptions on the quality of the personnel within the university. In order to improve and edit. Including the University's quality assurance processes to ensure efficiency and effectiveness pose.

Keywords


Perception, Quality Assurance

Full Text:

PDF

References


สำนักงานคณะกรรมการการอุดมศึกษา. (2554). คู่มือการประกันคุณภาพการศึกษาภายใน

สถานศึกษาระดับอุดมศึกษา พ.ศ.2553. กรุงเทพฯ: ภาพพิมพ์

เมธิณี เกตวาธิมาตร พย. ม. (MethineeKetvatimart, M.N.S.), “ความรู้เกี่ยวกับการประกันคุณภาพ การรับรู้ และการมีส่วนร่วมต่อการดำเนินงาน การประกันคุณภาพการศึกษาของนักศึกษาพยาบาล วิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนี สระบุรี”

กระทรวงศึกษาธิการ. กรมวิชาการ. (2540). คู่มือการพัฒนาโรงเรียนเข้าสู่มาตรฐานการศึกษาการบริหารระบบคุณภาพ. กรุงเทพฯ : กรมวิชาการ

ทบวงมหาวิทยาลัย. (2542). การประกันคุณภาพการศึกษาระดับอุดมศึกษา. พิมพ์ครั้งที่ 3. กรุงเทพฯ : ทบวงมหาวิทยาลัย

ศิริจันทร์ ทองประเสริฐ. (2540). วารสารราชบัณฑิตสถาน. ปี ที่ 25. ฉบับที่ 2. (กุมภาพันธ์ -พฤษภาคม 2543). กรุงเทพฯ : เท็กแอนด์ เจอร์นัล พับลิเคชั่น.

อุทุมพร (ทองอุไทย) จามรมาน. (2543). การประกันคุณภาพการศึกษาระดับอุดมศึกษา.กรุงเทพฯ : ฟันนี่ พับลิชชิ่ง

ประดิษฐ์ ศิริเดช. (2541). การประกันคุณภาพการศึกษา. วารสารครูเชียงราย.พระราชบัญญัติการศึกษาแห่งชาติ พ.ศ. 2542. (2542). กรุงเทพฯ : สำนักงานคณะกรรมการการศึกษาแห่งชาติ.

Antioned & Van Raai (1988). SERQUAL : A multiple-item scale for measuring customer perception ofservice quality. Journal of retailing 64 : 12-40.

Kotlet. (2003). Management Marketing, Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.

Love Kock, Christopher. (2003). Service Marketing and Management , Upper Saddle River,N.J.: Peason Prentice – Hall

Schiffman LG & Kanuk L.(1994). Consumer Behavior. 5th ed. Upper Saddle New Jersey :Prentive Hall, IncWall, K. L. “Seeking a new measure of service with LibQUAL+ TM,” Miss Libr. 68(1) : 8-10. Retrieved Spr, 2004.

Antioned & Van Raai (1988). SERQUAL : A multiple-item scale for measuring customer perception of service quality. Journal of retailing 64 : 12-40.

Kotlet.(2003) .Management Marketing, Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.

Love Kock, Christopher. (2003). Service Marketing and Management , Upper Saddle River,N.J.: Peason Prentice – Hall

McColl – Kennedy, Janet R. (2003). Services marketing : a managerial approach , Milton:John Wiley &Sons,

Schiffman LG & Kanuk L.(1994). Consumer Behavior. 5th ed. Upper Saddle New Jersey :Prentive Hall, Inc