The Development of System Learning about Programming Language by Multiple Intelligence base on Problem-Based Learning
Abstract
Results indicated the data synthesis of the MIPBL learning model for programming language resulted in 5 modules: Opened module, studied module, scaffold module, evaluated module and closed module.. And evaluating system performance. Found that the average level in most. (X ̅ = 4.84, SD = 0.17). And evaluation of satisfaction of users found that users were more satisfied in most. (X ̅ = 4.56, SD = 0.43).
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Gardner, Howard. Multiple Intelligences: The Theory in Practice. Basic, NewYork , 1993.
วนิษา เรช. การเรียนรู้อย่างมีประสิทธิภาพ. บริษัทแปลน พริ้นติ้ง จำกัด, กรุงเทพฯ, 2550.
อารี สัณหฉวี. พหุปัญญาในห้องเรียน วิธีการสอนเพื่อพัฒนาปัญญาหลายด้าน. ศูนย์พัฒนาหนังสือ,กรุงเทพฯ, 2542.
วัลลี สัตยาศัย. การเรียนรู้โดยการใช้ปัญหาเป็นหลัก. มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, กรุงเทพฯ , 2547.
Barrow S. Howard, and Tamblyn M. Robyn. Problem-based Learning an Approach to Medical Education. Springer Publishing Company, New York , 1980.
สมศักดิ์ บุตรสาคร ศจีมาจ ณ วิเชียร และมนต์ชัย เทียนทอง. การวิเคราะห์องค์ประกอบของนักศึกษาสาขาวิชาระบบสารสนเทศ. การประชุมสัมมนาวิชาการ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลล้านนา ครั้งที่ 2 จังหวัดเชียงใหม่ 23-29 ส.ค. 2552. 2552.
Zangyuan Own. Integrating the theory of Multiple Intelligences in the Chemical equilibrium course to improve students learning achievements. Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2005, 2005.
Victor R.L. Shen and Tong-Ying Juang. A Web and Problem-Based Learning System in Artificial Intelligence. Proceedings of the 5th IEEE/ACIS International Conference on Computer and Information Science, 2006.
Victor R.L. Shen, Tong-Ying Juang and Cheng-Ying Yang. A Problem-Based Learning System in the Case of Information Technology Education. Proceedings of the 5th IEEE/ACIS International Conference on Computer and Information Science, 2006.
Hanafi Atan, Fauziah Sulaiman and Rozhan M Idrus. “The effectiveness of Problem-Based Learning in the Web-Based Environment for the Delivery of an Undergraduate Physics Course”. International Education Journal. Vol.6(4) (Jul 2005) : 430-437.
Andy Chak Wun Tsang and Nelson Chan. An Online Problem-Based Model for the Learning of Java. Journal of Electronic Commerce in Organizations. Vol.2(2) (April-June 2004) , 2004. 55-64.
สมศักดิ์ บุตรสาคร, มนต์ชัย เทียนทอง, ศจีมาจ ณ วิเชียร และศักดิ์ชาย ตั้งวรรณวิทย์. การสังเคราะห์รูปแบบการเรียนวิชาการโปรแกรมภาษาคอมพิวเตอร์ เชิงพหุปัญญา บนพื้นฐานการเรียนรู้โดยใช้ปัญหาเป็นหลัก. วารสารวิชาการราชภัฏเพชรบูรณ์สาร. ปีที่ 13 ฉบับที่ 1 (ม.ค.-มิ.ย. 2554)