The Development of e-Learning Industrial Organization Psychology Management Rajamangala University of Thecnology Krungthep

นายสมพร ปิยะพันธ์, สมพร สุขะ, นัดดา อังสุโวทัย

Abstract


The purpose of this study was to develop and study the learning achievement on “Industrial Organization Psychology” from e-Learning courses. The sample groups were 42 third year students of computer technology division, Faculty of Technical Education , Rajamangala University of Technology Krungthep, drawn by using purposive sampling. The research instruments were as follows: 2 e-Learning chapters and achievement tests. Statistics used were arithmetic mean, percentage, standard deviation and T-test.
The results showed that: The efficiency of e-Learning courses on “Industrial Organization Psychology” equal to 80.15/80.12 which higher than the set criterion 80/80. The learning achievement of the learners after using the instruction was higher at significant level of .01.

Full Text:

PDF

References


เฉลิมพร อภิชนาพงษ์. 2546. การศึกษาผ่านระบบอิเลคทรอนิคส์เพื่อการสร้างโอกาสการเรียนรู้.

ล้วน สายยศ และอัคณา สายยศ. 2536. เทคนิคการวิจัยทางการศึกษา. พิมพ์ครั้งที่ 3. กรุงเทพฯ : ศูนย์ส่งเสริมวิชาการ

สรรรัชต์ ห่อไพศาล. นวัตกรรมและการประยุกต์ใช้เทคโนโลยีเพื่อการศึกษาในสหัสวรรษใหม่:

ไพฑูรย์ ศรีฟ้า (2544) “การพัฒนาระบบการเรียนการสอนผ่านเครือข่ายคอมพิวเตอร์เพื่อโรงเรียนไทย”วิทยานิพนธ์การศึกษาดุษฎีบัณฑิต” สาขาเทคโนโลยีทางการศึกษา มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ.

ถนอมพร เลาหจรัสแสง. (2540). อินเทอร์เน็ตเพื่อการศึกษา. มหาวิทยาลัยนเรศวร.

ทิศนา แขมมณี.2543 ศาสตรก์ ารสอนเพื่อการจัดกระบวนการเรียนรู้ที่มีประสิทธิภาพ. กรุงเทพ ฯ :

ภาษาอังกฤษ

Parson, R. (1997). Type of the Web-based Instruction. Retrived on May 10, 2003 from :

http://www.oise.on/ca/~rperson/ypes.htm

Carol Ann Bread. "A Comparison of Computer-Aided Instruction Versus Traditional in Apparel

In E.von Glasersfeld (Ed.), Radical constructivism in mathematics education (pp. 111-138). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers. ... www.rochester.edu/ radiate/ ref_cd.htm